buy ticket

buy ticket

Workshop: Evolve your marketing analytics strategy for long-term success

Oscar Colino, Oracle


Do you want to evolve your marketing analytics strategy so that it's built for long-term success? … and understand, with concrete examples, why AI/Machine Learning should play the most important role in this strategy?

In this session, you will learn where your own marketing analytics strategy ranks on the analytical spectrum, before discovering the next steps you can take towards superior data-driven marketing.
Whether your team is at the beginning of its data journey or further along, you'll discover what people, skills, and data solutions you need to advance your marketing analytics.
With demos and concrete use cases we’ll show you how to
• Advance your marketing analytics strategy along the analytical spectrum.
• Empower your entire team with data and analytics.
• Leverage AI/Machine Learning to automate, improve and innovate your processes
• Combine data from all of your marketing channels and technologies.
• Identify new marketing opportunities and cost-savings.



Workshop


Der Referent

Oscar Colino is Solution Management Director at Oracle’s Analytics and AI business in Europe, Middle East and Africa. His focus is on helping drive competitive advantage for Customers. He particularly enjoys challenging ‘conventional wisdom’ and exploring what business benefits can be achieved through the creative use of enhanced data management and Artificial Intelligence in the area of Customer Experience.



Über Oracle


Als einziges Unternehmen bietet Oracle auch ein volles Spektrum an Cloud-Angeboten (Oracle Cloud Services): Software as a Service (SaaS), Platform as a Service (PaaS) und Infrastructure as a Service (IaaS). Diese integrierten Cloud Angebote ermöglichen es Kunden ihre Innovationszyklen zu minimieren, da sie leicht zu verwalten und schnell zu integrieren sind. Dadurch wird zeit- und kostenaufwändiges Testen vermieden. Weiterhin können Aufgaben zwischen On-Premise IT Umgebungen und der Oracle Cloud verschoben werden, sicher und zuverlässig.
Neben den reinen Cloud Angeboten können Kunden ein hybrides IT Modell einsetzen, bei dem einzelne IT Resourcen in der Oracle Cloud laufen und andere im eigenen Rechenzentrum. Dabei können beide als eine Umgebung verwaltet werden. Einzigartig ist das Konzept „Cloud at Customer“, bei dem Kunden bestimmte Oracle Cloud PaaS und IaaS Angebote im eigenen Rechenzentrum nutzen können um Aspekte wie firmen- oder länderspezifische Vorgaben zu erfüllen. Kunden erhalten damit die gleiche Software, Services, Funktionalität und Bedienungsfreundlichkeit wie in der Oracle Public Cloud. Inklusive Abrechnungsmodell.
Oracle Produkte werden von Ingenieuren und Entwicklern von Beginn an so entwickelt, dass sie für die unterschiedlichen Nutzungsmodelle geeignet sind. Flexibilität, Anwenderfreundlichkeit, nahtlose Kompatibilität, Erweiterbarkeit und Agilität stehen im Vordergrund.
https://www.oracle.com